martes, 15 de octubre de 2013

Suècia: Organització i promoció del turisme


L'organisme encarregat de les estadístiques de turisme i desenvolupament, Nutek govern, va ser desmantellat a finals de març de 2009 i substituïda per una nova agència governamental, Tillvaxtverket. La responsabilitat per al turisme va ser traslladat sense canvis de l'agència anterior a la nova. El nom en anglès, l'Agència Sueca per al Creixement Econòmic i Regional, és el mateix que abans.
Les comunitats regionals i locals tenen un alt grau d'autonomia respecte al nivell nacional en matèria de turisme.
A nivell nacional, hi ha dues organitzacions responsables dels diferents aspectes del turisme. Tillvaxtverket, l'agència del govern, està acusat de la responsabilitat nacional d'estadístiques de turisme i qüestions de desenvolupament, mentre que l'agència de promoció nacional, VisitSweden, és responsable de la promoció de Suècia a l'estranger.

 
Tillväxtverket( Swedish Agency for Economic and Regional Growth)
 
 
 
Tillvaxtverket, l’Agència sueca pel creixement econòmic i regional, es la responsable de les estadístiques en turisme tenint com a tasca important la recol·lecta i la difusió d’informació i coneixements sobre el desenvolupament del turisme, dels viatges i de la industria turística a Suècia.
La producció i el desenvolupament de la informació i el coneixement sobre el desenvolupament del turisme i la indústria de viatges i turisme a Suècia es troben entre les seves responsabilitats més importants.
• Els objectius d'aquestes activitats són les següents: Les empreses i organitzacions del sector turístic han de tenir accés a la informació i les estadístiques pertinents.
• L’objectiu de l’Agència sueca pel creixement econòmic i regional és augmentar la visibilitat de la indústria dels viatges i el turisme, presentant-lo en termes econòmics, de la mateixa manera que altres indústries.
• Els efectes de la indústria del turisme i de l'economia sueca han de rebre una atenció d'acord amb la seva importància.
 
 
 
Visit Sweden - Svenk Turism AB
 
 
Visit Sweden (visiti Suècia), és una empresa de comunicacions per al turista suec . La companyia és propietat a parts iguals pel govern a través del Ministeri d'Indústria i la indústria del turisme suec a través de Svenk Turism AB . La missió és comercialitzar a l'estranger Suècia com a destinació, i, juntament amb altres membres de la Comissió per a la Promoció de Suècia a l'Exterior ( NSU ) promoure a nivell internacional la marca Suècia .
Visit Sweden, fundada el 1995 i sota el nom de Travel & Tourism Ltd va canviar el seu nom l’any 2006 amb el paradigma que d’aquesta manera facilitaria la comunicació amb els seus clients potencials . Avui dia, pren nom com a pàgina web Visitsweden.com i n’ és el lloc oficial d'informació de Suècia com a destinació.
La companyia té la seu a Estocolm , on prop de 30 dels 100 treballadors treballen allà . L'organització té oficines i representació a 12 països , entre ells Suècia ,  Dinamarca , Finlàndia , Noruega , Alemanya , Països Baixos , Rússia, Gran Bretanya , Xina , França , Espanya , Itàlia , EUA  .
 Les vendes van ascendir a aproximadament 300 milions de dòlars ( 2011 ) .
SvenkTurism AB, és una organització de l'opinió pública per a tota la indústria del turisme suec . L'organització posseeix la meitat de VisitSweden , juntament amb el govern suec .
Entre els principals propietaris s’inclouen els hotels i restaurants suecs ( SHR ) , Càmping suec i l'Organització Nacional Stugförtagares ( SCR ) ; sueca Ski Area Association ( slao ) , Associació de Turisme a Suècia ( FörTur ) , Comerç de Suècia , l'Associació Sueca Zoo i empreses individuals com SAS i SJ .
SvenkTurism AB , que gestiona la participació de la indústria del turisme suec a VisitSweden , té la tasca primordial de ser responsable de la gestió empresarial , juntament amb l'altre propietari , l'Estat .
L'estiu de 2010 , el Turisme de Suècia en col·laboració amb una sèrie d'altres organitzacions va presentar la clau indústria: l'estratègia nacional de turisme - el desenvolupament sostenible de les empreses i hotels  a Suècia-. La tardor de 2010 es van iniciar activitats de seguiment i aplicació de l'estratègia nacional .
Aquesta organització té la propietat d'unes 170 empreses i organitzacions , que al seu torn representa desenes de milers d'empreses en la indústria del turisme suec . El valor total del patrimoni net puja a 7,4 milions d'euros . Els majors accionistes de turisme sueca són:
·         Jämtland Härjedalens Turística
·         Visita - indústria del turisme sueca
·         Càmping sueca i l'Associació de Propietaris , SCR
·         Associació Sueca d'esquí , slao
·          
A més, SvenkT            urism és co-propietari de Sweden Destination Development Inc , que, juntament amb altres propietaris; LFV i VisitSweden , treballa per a les destinacions sueques com a exportacions madures i per tant augmentar la gamma d'atractius de destinacions a Suècia .
El Patronat de Turisme de Suècia es compon de 11 membres nomenats per la junta general anual .
Estrategi2020- Estratègia 2020
El creixement sostenible de les empreses i destins:
Suècia té un gran potencial per a ser desenvolupat com a país turístic. Aquí es presenten uns requisits previs: espais singular per a experiències durant tot l’any, un ric patrimoni natural i cultural, ciutats singulars i un estil de vida atractiu. També se’ns presenta unes bones condicions per a reunions i convencions, tant el coneixement dels mercats dels destins, una experiència ambiental creixent i una enorme energia dels empresaris i empleats.
La industria del turisme ha crescut més del que ningú podia haver imaginat 10 anys enrere. No obstant, la competència es gran i molts països estan veien les mateixes oportunitats per ajudar-se a si  mateixos cap a un turisme internacional cada cop més gran. El cas de suècia per afirmar-se requereix un enfoc estratègic, una col·laboració  ofensiva i constructiva. També es necessita una manera molt més sistemàtica i integrada que al passat s’inclouen qüestions de sostenibilitat al treball.
En general, Suècia s’enfronta, a la vegada, oportunitats i reptes on les oportunitats son molt grans com per no prendre-les amb serietat.  La industria del turisme està disposada a impulsar el desenvolupament, i el país té la idea de com s’ha de fer. D’això tracta l’estratègia 2020.
Estratègia i la visió de la industria
La estratègia nacional es un dels documents més importants de la industria. S’ha convertit en la iniciativa del turisme suec en el diàleg amb les parts interessades de la industria i en col·laboració amb SHR , VisitSwden , Creixement, Arlanda, Stockholm Visitors Board , Red suecos Organizaciones Regionales de Turismo / West Patronat de Turisme de Suecia i amb el recolzament financier de la dirección nacional de agricultura. 
El turisme suec representa el total de la industria hotelera sueca, representant prop de 10.000 empreses les quals son representatives per als accionistes de la industria en la empresa conjunta amb la visita de l’Estat de Suècia.
La estratègia formula una visió arrogant: enfocada amb temes de sostenibilitat es vol duplicar la industria del turisme suec durant 10 anys més. Quasi afirmant que pel 2020 el turisme serà la industria principal de Suècia.
Aquest país del nord d’Europa com a destinació serà una elecció natural per al viatger global. La industria del turisme podrà oferir 35 destins d’exportació madura.
Cal afegir, que, una de les claus més importants  per a l’èxit es un desenvolupament de destins més ofensiu i sistemàtic.
Aquesta estratègia plega diferents públics així com organitzacions de la industria, destins o empreses individuals dins de l’estat. Cadascun pot trobar punts que els hi afectin tot i així rebent orientació sobre on tenen que concentrar el esforços per aconseguir la visió del 2020.   
Política de desenvolupament
L'Objectiu de la Política Turística del Govern és que Suècia es presentarà com una destinació turística molt atractiva, amb competència, però el turisme a llarg termini, contribuirà a un creixement sostenible i un conseqüent augment del treball a tot el país. Per aconseguir aquests objectius, l’estratègia comú deu ser adoptada, així com la coordinació intersectorial eficaç de les iniciatives d’agències governamentals que no s’especialitzen en el turisme, però les quals les activitats son d’importància pel desenvolupament del turisme o viceversa. (Estràtegia2020).
 
La pàgina oficial de la promoció del turisme de Suècia, visitSweden.com, ens divideix el país en diferents parts per a la recerca d’informació i d’observació: el nord de Suècia, Estocolm, Suècia central, Gotenburg, el sud de Suècia i Malmo. 
S’ofereix l’opció de triar la lectura de la pàgina fins a 10 idiomes, significant així els mercats principals els quals obrir-se.
Conforma recursos visuals, informació del país així com servir de guia per al turista entorn el que poder fer i on allotjar-se.
Está totalment incorporada a l’era de les TIC i socialmedia, ja que, t’enllaça els seus canals de Youtube, pàgina d’audiovisuals, i Twitter i Facebook, dues de les pàgines socials amb més nombres d’enregistraments al món, podent així promociar-ne el país per tots els medis possible i fent-lo arribar a tots els públics possibles.
 
En aquest vídeo, es presenta un poble de Suècia, Gotland, i com aquest es prepara per l’arribada de l’estiu i, conseqüentment per l’arribada de turistes, mitjançant la representació de les batalles dels homes de l’època medieval. D’aquesta manera aquest poble rep, per a que aquests puguin gaudir d’una part de la història de Suècia visual i presencialment.
 
VisitSweden torna a ensenyar en poc segons la preparació de l’arribada de Gotland, però en aquest cas, com un habitant d’aquesta terra ho fa. Els seus sentiments cap als turistes es tradueix en alegria per compartir l’època de l’estiu amb ells. No obstant, de canviar els seus hàbits quotidians, però, aquest s’ho pren bé.
 
En aquest recurs audiovisual, se’ns dona a conèixer tot el que conforma Suècia com a país: paisatge, de tot tipus, des de la Suècia verda a la blanca passant per la costa i per rius, de dia o de nit, amb aurora boreal o sense . També la societat, la reial i els habitants amb les seves tradicions així com certes personalitats i marques reconegudes arran del món, i, el que la societat ha fet al paisatge anys enrere , com bé poden ser edificis emblemàtics amb història antiga o moderna.
En aquest vídeo s’hi mostra breument els atractius principals de la capital de Suècia, Estocolm. S’hi vol informar de la història d’aquest país a través de l’arquitectura, atraient a turistes  com els quals els hi agradi les edificacions antigues com turistes per visitar la ciutat, ja que també hi donen lloc parcs i lloc per a veure el mar. És una ciutat on pots veure-hi diferents cares en tan sols una moneda.
En aquest vídeo s’hi mostra una Suècia blanca, és a dir, la laponia sueca.  Natura, fauna i edificacions originals del país juntament amb la tranquil·litat absoluta es el que intenta plasmar-nos l’autor del vídeo ja que conjuntament es el que ens trobarem si anem; donant enfasi , però, pel fet que hi ha llocs al món que no en podem trobar d’aquestes oportunitats tan reals.
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario