Suècia és un país europeu que no es caracteritza per la
seva activitat turística, tot i que en els últims anys hagi augmentat.
Durant els anys 70, Suècia era un país on gairebé no hi
havia turisme internacional, la majoria del turisme era turisme intern, és a
dir, la població es desplaçava cap a altres llocs del país.
Durant els anys 80, se li va començar a donar importància
al turisme i l’any 1988 es va fundar una plataforma de turisme a Suècia amb
l’objectiu de fer un programa de marketing, per fomentar el turisme a Suècia,
però no va tenir èxit, ja que la balança del turisme seguia negativa.
A partir dels anys 90, el turisme internacional a Suècia
ha crescut més ràpid que tota Europa i que el món. Ha crescut aproximadament un
115% en aquests 20 anys.
Una vegada va començar el nou mil·leni i el turisme va
començar a globalitzar-se, els països nòrdics han estat protagonistes d’un gran
increment del seu turisme, però tot i així, el país que ha registrat més
increment del nombre de turistes en aquests països ha estat Suècia, per davant
de Dinamarca, Noruega i Finlàndia.
Suècia, en l’últim any, ocupa la 19ena posició al ranking
d’arribades a nivell mundial. La majoria dels turistes estrangers provenen de,
en primer lloc, Alemanya, seguidament de UK, EEUU, França, Itàlia, Rússia,
Països Baixos, la Xina, Suïssa i Espanya. La majoria dels turistes que hi ha a
Suècia són procedents, en primer lloc, d’Alemanya, seguidament d’EEUU, la Xina
i Suïssa.
A Suècia el turisme domèstic sempre ha tingut molta
importància, ja que durant els inicis del turisme al país, només era nacional.
Aquest tipus de turisme segueix tenint molta importància a Suècia, tot i que
l’internacional en els últims anys hagi guanyat més importància, ja que ha
estat un factor positiu per l’economia sueca, ja que avui dia el sector
turístic oscil·la entre el 2,7-3,1% del PIB suec. Tot i així, el consum
majoritari que deixa el turisme a Suècia és nacional i no internacional.
El turisme domèstic ha incrementat del 65 al 72% des dels inicis del nou mil·leni. Dins del turisme domèstic trobem el turisme d’oci i de negoci. Pel que fa el turisme d’oci, el turisme nacional ha estat molt important, ja que la majoria de la població sueca va a les seves segones residències o bé a casa de familiars o amics a altres parts del país. Tot i així, durant els últims anys, ha decrescut el seu tant % de turisme, fins arribar al 55% del turisme domèstic. D’altra banda, el turisme de negoci ha augmentat durant els últims anys i en aquest últim any, s’ha registrat un augment del 15,2%.
A continuació es pot observar una gràfica que fracciona els diferents tipus de viatges d’oci i de negoci a Suècia i els seus % dins d’aquests tipus de turismo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario